fbpx
A gombák népszerűsége folytatódni fog, hiszen a 2022-es trend-előrejelzési szezon lezárásaként a The New York Times a gombát az Év alapanyagának és a növényi alapú mozgalom elengedhetetlen táplálékának nevezte. Az előrejelzések szerint 2023-ban pedig olyan mainstream lesz, mint a CBD és a kollagén és további „gombaboomot” vagyis a kiegészítők, kivonatok és gombából készült italok népszerűségének növekedését jósolták.
 
Ez részben a fenntarthatóbb táplálkozás irányába történő elmozdulásnak köszönhető, – a vegán és növényi alapú húsalternatívák iránti növekvő keresletnek köszönhetően a gombák és a shiitake gombák mint kiváló húspótlók kerültek előtérbe, amelyek egyébként ízben is ütősek. Olyannyira nagy a hype a gomba körül, hogy például Sussex hercegnéje 2020-ban befektetett egy amerikai székhelyű gombakávé-gyártó cégbe, a Clevr-be, és a funkcionális gombák kategóriája az előrejelzések szerint a tavalyi 24,9 milliárd dollárról 2028-ra 47,2 milliárd dollárra nőtt. A Spate nevű, trendanalízissel foglalkozó vállalat adatai pedig azt mutatták, hogy a gombákat érintő Google-keresések száma tavaly 22,4%-kal emelkedett.
 
A gombák ráadásul nemcsak a tányérunkra fognak betörni, hanem a wellness piacra is, ami nem meglepő, hiszen az orvoslásban is évezredek óta – sőt egy ideje a szépségiparban is – előszeretettel használják őket. Már felfigyeltek rá olyan ismert kozmetikai cégek is, mint az Origins, a Lush, a Fresh, a Herbivore, a Tata Harper vagy a Hanacure.
 
Az eddigi tanulmányok szerint a gombák többek között csökkentik a stresszt, fokozzák az energiát, a relaxációt, az immunitást, ezért a szakértők úgy vélik, hogy csak további kiaknázásra vár ez a kedves kis növény. A bőrápolástól és hajápoláson át a táplálékkiegészítőkig sok területen hasznát vehetjük még.
Forrás: nlc.hu